Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melanie Baan - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melanie Baan - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Melanie

10 September 2013 | Suriname, Paramaribo

Vandaag is het alweer de 2e dag dat we in Suriname zijn.
Na een hele drukke voorbereidingstijd (denk aan regelen van visum, huisvesting etc.) zijn we gisterenmorgen vanaf Schiphol vertrokken, en na een goede vlucht zijn we gisterenmiddag veilig geland in Paramaribo. Eenmaal bij aankomst kwamen we erachter dat een van de koffers was meegenomen door iemand anders. Hierdoor gingen we zonder koffer van Janiek naar ons huisje. Eenmaal bij ons huisje aangekomen (uren later dan gepland) hoorden we al snel dat de koffer boven water was, en een uurtje later kon ook Janiek haar koffer rustig uitpakken en konden we ons bed induiken.

Het huisje waar wij hier wonen staat in een woonwijk. Het huisje is gelukkig goed beveiligd, en 's nachts staan zelfs de waakhonden uit de buurt paraat.
Ook zijn we erg blij met de ventilatie die gelukkig in ons huisje aanwezig is. Dit is ook wel nodig, want zelfs 's nachts is het zonder ventilatie niet uit te houden. Lang leve de ventilator! ;-)

Vandaag hebben we de benodigde boodschappen binnen gehaald, en zijn we ook op zoek gegaan naar fietsverhuur. Dus, op met de taxi, Paramaribo in. Eenmaal bij de fietsverhuur aangekomen, konden we de fietsen gelukkig gelijk meenemen. Maar helaas was het nog wel een uurtje terug fietsen naar ons huisje...
Na een drukke tocht door Paramaribo, met heel wat spanning van dien, aangezien het verkeer chaotisch is (dit is nogal zwakjes uitgedrukt) en de mensen links rijden, kwamen we toch veilig en wel bij ons huisje aan.

Dit was een kleine impressie van de eerste paar dagen van ons avontuur in Suriname, en nu is het voor ons tijd om te gaan koken.... ;-)

Veel liefs,
Melanie

• 10 September 2013 - 23:23

Karen Baan:

Leuk zo'n kleine kleine impressie! Je maakt gelijk al van alles mee zeg..

Liefs en een dikke knuffel!

• 10 September 2013 - 23:49

Jennieke:

Heee Mel!!

Leuk leuk! Maar die koffer was zeker erg nat!! Wie had hem nu uiteindelijk uit het water gevist? ;) Hihi
    Wat fijn zulke waakhonden om jullie heen.... Zijn vast geen Maltese leeuwtjes oid?

Nou geniet lekker van jullie eigengemaakte Surinaamse Schotel!!

Liefs mij

Ohja niet te vergeten; X-jes van Nora & Hidde

• 11 September 2013 - 00:01

Janneke:

Leuk hoor zo'n blog!! Gaan we allemaal zeker volgen. Leuk om te lezen hoe het gaat.. Klinkt allemaal erg anders als NL! ;)

Maak er wat van zussie!

Liefs xx

• 11 September 2013 - 08:01

Mama:

Hey Melanie,
    Fijn dat jullie goed zijn overgekomen. Leuk dat je al bent begonnen met je blog.
    Is altijd leuk om te lezen, dus schrijf maar vaak wat.
    We hopen dat je er een fijne tijd hebt.
    Veel liefs en kusjes van papa en mij

• 11 September 2013 - 08:07

Carine:

Hee Mel!

Superleuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar!
    Zal echt wel wennen zijn als ik de foto's zo bekijk en je verhaal lees;)
    Maar wel heel gaaf..
    Schrijf maar gauw weer wat en doe het rustig aan op de fiets:P

Liefs Car

• 11 September 2013 - 09:32

Marina:

Hey!!

Gelukkig dat je helemaal heel bent aangekomen! Het huisje ziet er ook super mooi uit!:)
    Heel veel plezier en succes daar in Suriname!

Liefs Marina

• 11 September 2013 - 11:53

Elsbeth:

Heee Melanie! ziet er leuk uit dat huisje! Heeel veel plezier daar en geniet ervan he!
    De groetjes aan de anderen. Liefs

• 11 September 2013 - 20:44

Arend :

Wow... is mie net zo lijp!

• 13 September 2013 - 08:46

Voortmannetjes:

Hee (tante) Melanie,
    Leuk om je verhaal te lezen!
    Heel veel plezier en succes daar en pas goed op jezelf!
    Veel liefs en een dikke knuffel van ons!

• 14 September 2013 - 17:48

Femke:

Klinkt super leuk allemaal! :) Geniet maar van het warme weer want bij ons regent het al de hele dag haha ;)
    Heel veel plezier!