Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melanie Baan - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Melanie Baan - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Melanie

29 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve lezers,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste blog geschreven heb. De afgelopen weken waren best druk, vandaar dat het er nog niet eerder van gekomen is.

Na ons tripje naar de Raleighvallen ben ik op de chirurgie begonnen. Ik begon pas halverwege de week, aangezien ik de eerste paar dagen ziek was. De eerste dag dat ik begon was voornamelijk introductie, en was het nog een beetje rommelig voor mij. Na een aantal dagen merkte ik al gauw dat er van mijn doelen weinig terecht kwam. Ik werd voornamelijk weer ingepland bij het bedden opmaken etc. Telkens als ik aangaf dat ik mee wou kijken in de behandelkamer (bij medicatie klaarzetten en uitdelen) werd mij gezegd dat er te weinig personeel was. Dit was ook wel echt het geval. Normaal gesproken zijn er 2 verpleegkundigen voor de behandelkamer en 2 verzorgenden voor de wondbehandelingen. Op veel dagen was er maar 1 verpleegkundige aan het werk die dit allemaal alleen moest doen, en dan waren er nog ongeveer 12 studenten.
Maar nadat ik dit een aantal keer aangegeven had, kwam hier gelukkig verandering in. Ik heb een aantal dagen echt verpleegkundig bezig kunnen zijn, en dat beviel me heel goed! :)

De weken voordat mijn moeder en zus zouden komen, hebben we niet veel gedaan. Met school bezig geweest, de was doen, het huishouden doen en op tijd naar bed.

En toen was het zover, dinsdag 19 november, de dag dat mijn moeder en zus aankwamen in Paramaribo!
Na een aantal zenuwslopende uren, was het eindelijk tijd om met de taxi naar het vliegveld te gaan, om ze daar op te halen. Na ongeveer 3 kwartier wachten, kwamen ze eindelijk naar buiten gelopen!

Toen ze bij ons huisje aankwamen, moesten ze wel eventjes slikken (zachtjes uitgedrukt). Ik ben onderhand al wel gewend aan het huisje, dus de stand van zaken valt mij niet heel erg meer op, haha! ;-)
's Avonds zijn we aardig gauw naar bed gegaan, om de volgende dag op pad te gaan.

De volgende dag zijn we naar de Palmentuin en de Vlindertuin geweest. Bij de Vlindertuin zagen we allemaal hele grote, mooie vlinders, schildpadden en slangen. Ook hebben we hier een kleine boswandeling gemaakt.

De dag erna gingen we op trip naar Berg en Dal en Brownsberg. Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan bij Berg en Dal. Daar hebben we een avontuurlijk tocht gedaan, met een kabelbaan dwars door de bossen heen. Dit was super gaaf!
Vervolgens was het nog een klein uurtje rijden naar de Brownsberg. Eenmaal aangekomen op de Brownsberg konden we genieten van het mooie uitzicht: het regenwoud en het stuwmeer!
Die dag heben we een kleine wandeling door het bos gemaakt, en verder hebben we gerelaxt bij ons huisje daar.
De dag erna was de wandeling wat pittiger. Niet iedereen ging mee, omdat het een zware tocht zou worden. En dat was het ook! Helling op, helling af, helling op, helling af.... Maar, het was de moeite waard. We kwamen namelijk uit bij 2 watervallen, waar we heerlijk hebben kunnen afkoelen. Het water bij ons in de douche is vergeleken bij deze watervallen nog warm, haha! :p
In de middag zijn we weer terug gegaan naar Paramaribo, en konden we bijkomen van deze vermoeiende tocht.

De volgende dag zijn we op pad geweest voor souverniertjes, en zijn we door de rijke buurt van Paramaribo gereden. Hier staan geen huizen, maar echt kastelen! Sommige mensen hebben gewoon een aantal straten voor zichzelf!

Zondag was een rustig dagje bij ons huisje.
Maandag zijn we naar het zwembad geweest, en daarna hadden we nog een trip.
We gingen dolfijnen spotten en kaaimannen vangen. Als eerste gingen we met een bootje het water op, en al aardig gauw zagen we de dolfijnen. We hebben er aardig veel kunnen zien, en met aanmoediging (klappen, fluiten) maakten ze ook mooie sprongen! :)
Vervolgens kwamen we bij Frederiksdorp aan, een koffieplantage. Hier kregen we wat snacks en konden we even het dorpje doorlopen. Na een tijdje moesten we ons weer verzamelen om naar de kaaimannen te gaan. We gingen weer met een bootje, wat nu wel wat meer angstaanjagend was. Het was pikdonker en overal om je heen sprongen vissen en wie weet wat nog meer, haha! ;-) Na een poosje gevaren te hebben, hadden we 2 kaaimannen gevangen, en gingen we naar de kant om foto's te maken. Daarna hebben we de trip afgesloten met ons laatste boottochtje, terug richting Paramaribo.

Dinsdag zijn we wezen winkelen in de Hermitage Mall en de Maretraite Mall. Hier heb ik nog een aantal leuke dingen kunnen kopen.
Daarna moesten we alweer naar ons huisje, om de koffers van mama en Anita te pakken. En toen was het alweer zover. Met de taxi terug naar het vliegveld, om daar weer afscheid van ze te nemen.
Het was een super tijd, de week dat ze er waren! De tijd vliegt echt voorbij dan!

En nu is het stageleven weer begonnen.. ;-)
Gisteren heb ik mijn laatste dag op de chirurgie gehad, en maandag hoop ik te beginnen op de kinderafdeling. Ik ben erg benieuwd hoe dit me bevalt.
Maar voor nu ga ik eerst lekker genieten van mijn weekend!

Iedereen een fijn weekend gewenst vanuit Suriname!

Veel liefs,
Melanie

  • 29 November 2013 - 15:22

    Anita:

    Hey zussie.. het was super!! Kun je weer een beetje wennen zonder ons ;-) ?? XXX

  • 29 November 2013 - 15:49

    Mama:

    Ha Mel,
    Het was echt een super week. Ging wel snel voorbij. We hebben echt genoten.
    Hebben nu meer een idee hoe het daar gaat.
    Hopen dat het je volg.week op de kinderafdeling goed bevalt.
    Veel liefs van ons

  • 29 November 2013 - 15:59

    Melanie Baan :

    Was inderdaad echt super!! En ging echt snel voorbij ja.. Is wel weer wennen nu... ;-)
    Maar nog maar paar weekjes!

    Dikke kus!

  • 29 November 2013 - 17:23

    Voortmannetjes :

    Lieve (tante) Mellie,
    Wat fijn voor je dat jullie zo'n mooie week samen hebben gehad!
    Veel succes en plezier de komende tijd, is gauw weer aftellen!
    Dikke knuffel van ons

  • 29 November 2013 - 19:34

    Esther:

    Hey Mel!,
    Echt leuk om eindelijk weer je blog te lezen :D!!
    Gave foto's ook:))
    Tot skypse :p XXX

  • 29 November 2013 - 23:16

    Arend:

    Hey lieve zus!

    Mooi verhaal en mooie foto's!!! Ben wel jaloers. Geniet er nog maar even van. Hier is het guur en koud.
    Doe Ronnie de groeten!

    XXX

  • 12 December 2013 - 14:06

    Nora & Hidde:

    Hoooooooooooooi,

    Leuk hoor allemaal weer!
    En wat hoor ik nu: Je gaat nu weer op trip, leuk leuk! Pas alleen wel op voor Pelikanen onderweg. En ik heb gehoord dat de Zeeleeuwen ook jullie kant op beginnen te drijven, ivm het lauwe weer op de Noordpool en de daar aan ten gevolgen smeltende ijsschotsen... What ever, take a break take a kitkat! En vergeet om 4uur je cup a soup niet!! En niet te vergeten, zorg dat je een verdedigingsmechanisme ontwikkeld heb zodat je deze ten allen tijde in zou kunnen zetten ivm opdringerige bosapen..... Iekksss!!

    HAVE FUN! XXX Loves van Nora en Hidde, Jan & Jennieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Ik ben Melanie Baan, 19 jaar en volg de opleiding HBO-Verpleegkundige op de GH in Zwolle. Voor deze opleiding ga ik een stage lopen, en dat wel in Suriname. Met deze blog wil ik de mensen om mij heen op de hoogte houden van al mijn belevenissen.

Actief sinds 10 Sept. 2013
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 13264

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 16 Januari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: